onsdag 27 juni 2012

Ringen

Fästmannen ringde just från Indien. Min vigselring är klar. Åh så spännande! Ännu har jag inte fått sett den utan är helt och hållet  Fästmannen som skött ringshoppingen. 15 stycken småsmå diamanter på rad inlagt i vitguld. Hoppas den är fin. Fast jag tror nog. Fästmannen hittade dessutom inte just en sådan jag hade önskat mig så han har designat denna helt själv. Superromantiskt tycker jag. Och månne man inte kan göra justeringar i Finland om sådana ännu skulle behövas. Via sina jobbkontakter så kom han dessutom i direktkontakt med en pålitlig och duktig guldsmed som tillverkat ringen enligt hans instruktioner på rekordtid. På söndag kommer Fästmanne hem. Åh, jag längtar nästan mera att få se hur ringen blev, än att träffa själva Fästmannen igen.... Nånej, nog skall det bli alldeles ljuvligt att få hem honom också!
Liknande denna är det jag har önskat mig....
Bildkälla: google


4 kommentarer:

  1. Den ser jättefin ut! Hoppas ringen motsvarar alla dina förväntningar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag också :) Annars får han väl köpa en till... ;-)

      Radera
  2. Vad kul att han har fått designa den själv. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag också :) Det gör den ännu mer speciell på något sätt!

      Radera