måndag 27 augusti 2012

Ny vecka

Sista sommarveckan, eftersom det nästa vecka redan är september. Fast ute känns det nog redan som höst. Det är hur grått som helst och tunga regndroppar faller ner just nu. Alla lampor är tända här i köket. Det känns både vemodigt och lite skönt. Jag gillar nämligen hösten. Krispig luft och gulnande löv. Tjocka ylletröjor och te med tända ljus i lägenheten. Svamposkogen och min födelsedag. Ja, det finns nog mycket som är riktigt härligt med hösten. Dessutom är hösten en sån bra tid för nystart, nya mål och självutveckling. Under veckan skall jag ta och fundera riktigt noga vad det är jag vill ändå på och uppnå under det kommande halvåret. 
Ett av mina mål skall i alla fall bli att läsa mer skönlitterära böcker. Det blev alldeles för få i sommar!

2 kommentarer:

  1. Höstlöften är bäst! De brukar man till och med kunna hålla (sådär ungefär) till skillnad från nyårslöften.. (: kram på dej och berätta sen om dina mål!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också mycket bättre om höstlöften än om nyårslöften. Skall absolut berätta om dem sen då jag kommit fram till några vettiga... Vad skall du höstlova dig själv?

      Radera