torsdag 30 augusti 2012

Pysselsugen

Jag vet inte om det beror på den annalkande hösten och kvällarna som blir allt mörkare, men de senaste dagarna har jag varit grymt sugen på att ta i tu med en massa pysselprojekt igen. Jag vill sticka, virka och knyppla smycken. Innan jag kan börja med något nytt måste jag dock avsluta de två stick- och virkprojekt jag redan har på gång! En liten bebikofta till Grannens bebis i magen (den måste bli klar innan han föds eftersom hon vill ha med den till sjukhuset... och bebin är beräknad om två veckor, jaiks!) och en filt av mormorsrutor som jag började på för över ett och ett halvt år sedan.... Ikväll skall jag nog sätta igång med pysslandet. Jag skall koka te och tända ljus och sen skall jag handarbeta! Härligt.
Lite inspiration för vad jag skulle ha lust att pyssla nu i höst! Alla bilder via Pinterest.

4 kommentarer:

  1. Har du mönster till tofflono nere i mitten? dom e så söta, sku vilja sticka sådanna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mönstret finns här: http://www.bernat.com/data/pattern/pdf/Bernat_KW542032_05a_cr_booties.en_US.pdf
      Ifall det inte syns så kan du registrera dej gratis på sidan för att få fram mönstret. Tofflorna är dock virkade och inte stickade och mönstret är på engelska... Lycka till! Blogga sen hur de blev om du testar!

      Radera
  2. Vad mysigt! Du skulle kunna börja hålla stickningsklubb! jag kan komma dit och lära mig :D

    Sofia- kan bidra med vin i utbyte mot kunskap

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo stick- och vinklubb låter som en jätte bra idé :)

      Radera