måndag 22 oktober 2012

Kaffe

Jag har ju mått rätt illa under graviditeten hittills. Speciellt under sommaren och höstens början. Sakta men säkert har nu äntligen illamåendet börjat släppa och jag mår inte längre illa varje dag. Om jag mår illa är det också bara för en kort kort stund för att snabbt gå över. Jag har inte kunnat koppla illamåendet till något visst. Exempelvis har inte hunger eller lukter gjort det vare sig sämre eller bättre. En grej jag däremot helt måstat sluta med under graviditeten har varit kaffedrickande. Smaken, eller rent av tanken på att dricka kaffe, har fått mig att kvälja. Tills idag! På lunchen alldeles just kände jag mig nämligen sugen på kaffe. Och jag tog en liten kopp. Det smakade riktigt gott och inte mår jag illa heller. Hurra! Kanske jag försiktigt kan börja dricka någon latte i veckan igen då. För jag har nämligen riktigt saknat gott kaffe. Och så är det ju synd när espressomaskinen där hemma används mycket mer sällan när jag inte velat ha kaffe. Hoppas detta är bestående med andra ord och att illamåendet kanske är borta för gott nu?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar