torsdag 22 november 2012

Bebirum

Även om vi inte kommer ha något eget rum för vår lilla "Hubbe" så tycker jag det är roligt att leta inspiration för barnrum och inredning för bebisar. En liten hörna med säng och kanske en hylla kommer vi ju att ha och jag vill gärna fixa det lite fint. Kring skötbordet har jag också tänkt försöka inreda lite grann. Dessa är bilder som inspirerar mig:
Vimplar är fina och enkla att piffa med. En mobil till spjälsängen har jag också tänkt pyssla. Molnmönstret från Färg och form är också snyggt.

Sänghimmel och stjärnor. Så fint! Tallrikshyllan för barnböcker tycker jag är genial.

När vi får ett eget rum för "Hubert" så vill jag gärna inreda med denna stjärntapet. Både den rosa och den ljusblå varianten är ljuuuvlig!. Tavellisten med ljusslingan är också en så fin detalj.

3 kommentarer:

  1. Den rosa stjärntapeten har vi i Siris rum på en vägg, och den är så fin. I det som skall bli Sagas rum har vi samma men i mörkgrått.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sen när vi får ett eget rum till lilla "Hubert" så skulle jag väldigt gärna ha just denna stjärntapet. Varifrån har ni köpt era?

      Radera
  2. Så fina bilder! Kan rekommendera tallrikshyllan från Ikea för under 50-lappen, den har vi som bokylla i barnens rum och den är så fin tycker jag!

    SvaraRadera