fredag 2 november 2012

Gravidstil

Randigt tycker jag är snyggt på en rundande mage. Klänning är också både bekvämt och snyggt framhävande. En kofta eller kavaj plus leggings till så är outfiten vinterfungerande också!
Egentligen är det inte så annorlunda att klä sig som gravid än utan magen. Visst, alla vanliga kläder kanske inte går på en och man känner sig kanske klumpigare och större, men det går också att framhäva på ett fint sätt. Det som jag i alla fall tycker är viktigt är att känna sig bekväm. Kläder som skaver och klämmer går alltså genast bort. Mjuk trikå, tröjklänningar, leggings och koftor funkar däremot hur bra som helst. För att piffa upp kan man till exempel lägga till en kavaj, som lämnas oknäppt, eller några roliga accessoarer  Själv gillar jag sjalar, klockor och stövlar. 
En kavaj fungerar alldeles utmärkt, man behöver ju inte knäppa den utan kan bra lämna den öppen. Sjalar och långa halsband tycker jag också är fina gravidaccessoarer.
Att ta inspiration från snygga outfits som inte bärs upp av gravida och sen tillämpa dem på sig själv i något modifierad preggoversion går och utmärkt. Speciellt då kan man kolla in accessoarer och detaljer.
Ingen av dessa tjejer är gravida, men alla outifts passar lika bra på en med mage som utan. Tröjor, sjalar och snygga detaljer. Min favorit är tröjklänningen nere till höger. Hur skön ser inte den ut?!
Själv har jag försökt att inte köpa allt för många gravidplagg. Många av mina vanliga tröjor, klänningar och koftor fungerar också bra ännu. Det är egentligen bara jeans, leggings och strumpbyxor  som jag velat köpa i gravidmodell, vanliga känns så otroligt obekvämt! Ett par nya vinterstövlar har jag också investerat i, de går ju lika bra också efter graviditeten. Näst på önskeshoppinglistan står en klassisk klocka!
Enkla bastoppar och t-skjortor. De köpta från vanliga damavdelningen fungerar bra ifall de är lite längre och vidare i modellen. 
Som med allt är det klokt att satsa på basplagg. Samt plagg som man kan använda även efteråt. Jag tänker satsa på accessoarer, skor, sjalar, koftor och smycken. Själva gravidplaggen lånar jag eller köper seconhand. Och i min egen garderob går det faktiskt förvånansvärt bra att fynda...
En bra bas med roliga detaljer. Lite längre tröjor funkar bra med magen. Skor, klockor och smycken kan man unna sig för att känna sig fin. Dessa kan man ju sedan också använda efter att magen är borta!

4 kommentarer:

  1. Så snyggt! Vet du varifrån svartvita scarfen med hjärtan kommer ifrån?

    Trevligt veckoslut!

    -Titi-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kommer från denna nätbutik: http://www.shopconversationpieces.com/ men är redan slutsåld! Tyvärr. Men man kan säkert hitta liknande. Jag har en med små små hjärtan som är från Soaked of Luxury. Trevligt veckoslut till dej med :)

      Radera
  2. Jag skaffade en svart liten kavaj i början av graviditeten och det har varit mitt bästa plagg! Går att kombinera med det mesta. Enda problemet är att jag får så HETT i den(jag är ju ett sånt svettmonster...)...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är forfarande riktigt frusen av mig, har också hört att man kan bli mer varmblodig som gravid! Jag har ju faktiskt flera kavajer i garderoben som jag absolut borde använda mer!

      Radera