onsdag 14 november 2012

Vardagsmatlagning

Min inspiration för matlagning har denna höst varit rekordlåg. Jag har knappt haft lust att laga mat överhuvudtaget. När jag kommit hem från jobbet är jag oftast vrålhungrig och smäller i mig en smörgås eller två varefter jag inte längre är hungrig.Samtidigt tappar jag inspisen att laga mat. Inte så bra. I synnerhet som man borde se till att äta ordentligt och hälsosamt som gravid. Jag tänkte att lite receptsurf och inspiscollage med goda rätter kanske skulle inspirera mig. På veckoslutet och under nästa vecka skall jag försöka skärpa mig och laga god riktigt husmanskost nästan varje dag. Följande rätter har jag tänkt kocka:
lasagne, fisksoppa med räkor och saffran, gryta, thai fried rice, köttbullar, något indiskt (vill testa laga eget naan också!). Skall blogga recept om det blir gott :)
Alla bilder via min Pinterest mapp med matinspiration. Hm, vad skall jag laga till först?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar