onsdag 28 november 2012

Förbereder mig psykiskt

Jag är ju som jag tidigare nämnt inte någon större vän av snö. Jag tycker inte om när det är kallt, halt och snöigt. Det bli vått, slaskigt och hemskt. Vintern är alldeles för lång för att det skall vara trevligt. Nej, jag blir rent ut sagt deprimerad då det snöar. Jag blir sur, grinig, gnällig och annars bara på dåligt humör. Eftersom jag nu förstått på väderleksrapporterna att vintern skall börja med besked senast ikväll, och att det därefter skall snöa i ett par dagar så håller jag som bäst på att förbereda mig mentalt för att klara av chocken. Jag försöker intala mig själv att det skall bli trevligt med ett vackert vitt vinterlandskap. Det kommer bli ljusare och jag blir piggare. Dessutom får man julstämnig. Jojo, så skall det bli och så skall jag reagera på snön. Inte bli deppig utan glad och ivrig. Sen håller vi alla tummarna för att den smälter senast vid trettondagen, right?!
Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar