tisdag 17 september 2013

Barnrumsinspiration

Vi har inte än ett eget rum till Hubbe, men kommer förhoppningsvis ha det inom inte allt för länge. Och redan nu har jag förstås börjat fundera hur man kunde inreda hans rum. Barninredning är så kul, där kan man vara lite mer kreativ och finurlig än i resten av hemmet enligt mig. Färger, lekfullhet och lite galen tapet kanske?! Det viktigaste i ett barnrum är ändå att det är funktionellt och då är det möblerna och fram för allt förvaringen som är A och O. Efter lite surfandet har jag hittat hur mycket fina lösningar, prylar och idéer som helst. Åh, jag kan nästan inte vänta tills jag får börja förverkliga en barnkammare på riktigt! Barnrum

Tapeten med slott och drakar är så fin. Kan bl.a. köpas via Aveo. Stjärnor passar bra i ett barnrum tycker jag. Vitt är också en bra bas för möbler, så kan man piffa med textil och annat smått sen.
Barnrum

Hur kul är inte motocykelgungan?! Den randiga påsen är egentligen menad för byk, men duger säkert minst lika bra för mjukisar eller andra leksaker!
Barnrum, unisex

Korgar, kistor och knaggar. Bra förvaring behövs! Denna skänk från Ikea är snygg, billig och praktisk. Dekorationsträdet är också så fint. Liksom det underbara lilla lekköket.
Barnrum

Barnböckerna vill jag gärna ha framme! Antingen i en "tallrikshylla" eller på en liknande list som ovan. Tältet är också kul tycker jag.
Barnrum

Lite dekoration behövs förstås också. Kanske en bil som även kan lekas med? Kuddar eller vimplar?! Det gillar i alla fall jag. Tapeten med harlequinmönster från Ferm living är också så fin. Den passar även då barnet blir lite äldre!
Unisex barnrum

Här grejer som passar både småkillar och -tjejer. Eller äsch, alla färger passar ju alla. Jordglob är en kul och samtidigt lärorik detalj. Kaninen är en nattlampa! Så söt. Möblerna kommer från Zara home kids som har en massa fina interiörgrejer för barn!

(klicka på collagen för att få reda på mer om produkterna och varifrån grejerna kan köpas!)

1 kommentar: