måndag 30 september 2013

Öronproppar

Förra natten sov jag med öronproppar efter era tips och mina egna sömnskolefunderingar. Redan första natten verkar ha effekt! Bara en gång vaknade jag till Hubbes pip så jag måste stiga upp och sätta tutten i munnen för att han skulle somna om. En gång mot ca. 3-5 gånger tidigare nätter! Inte illa för första natten tycker jag. När jag frågade Maken om han hört Hubbe pipa fler gånger sa han att han också vaknade en annan gång, men han var så trött att han inte orkade stiga upp och så somnade Hubbe om av sig själv. Perfekt! Hela veckan har jag tänkt sova med öronpropparna, sen hoppas jag att Hubbe sover hela nätter utan att vakna... Vi håller tummarna tycker jag :)
Snart sover vi nog som små prinsar och prinsessor i detta hushåll!

5 kommentarer:

  1. Så fint att det hjälpte med öronpropparna! Minns att min man inte riktigt gillade när jag började sova med öronproppar eftersom han sover så djupt och var oroad att vi inte hör Bouncy. Han är lite av hönsmamman i vår familj. Jo, jag hör inte alla pip men man hör ju nog om det sen är hätä och babyn på riktigt behöver en. Vi har ju inte haft problem med sömnen men läste/läser ändå boken eftersom man lär sig om babyns sömn och hur de fungerar. Och man vet ju aldrig om det vänder nån dag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hör också ifall Hubbe skriker trots öronpropparna så jag är inte rätt att han skulle ligga och skrika utan att nån hör honom. I natt hade han visst härjat på lite mer än förra natten, Maken hade inte orka stiga upp så han somnade nog om själv efter en stund. Jag vaknade en gång och satte tutten i hans mun... Började läsa boken igår. Nu skall här kartläggas sömnvanor och kvällsrutiner!

      Radera
  2. Vad skönt att se att det hjälpte med öronproppar för dig med. Sover själv jämt med öronproppar. Sover så mycket bättre och djupare när det är tyst om kring mig. Började med öronproppar när jag bodde i studentkorridår för att få sova när jag själv ville. Sedan dess har jag fortsatt med propparna i flera år av ren vana. Tycker det är hur skönt som helt att plugga in propparna djupt i öronen när man går och lägger sig och bara njuta av tystnaden. Det kan ta ett tag att hitta öronproppar som fungerar bra i ens egna öron. Är de obekväma så får man testa sig fram till man hittar sköna proppar. Jag har testat en hel del innan jag hittade Howard Lite Laser lite. Helt klart de skönaste propparna jag har testat. Hade dem nästan dygnet runt ibland när jag var student. Både på natten är jag sov och på dagarna när jag tentapluggade,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tidigare sovit med öronproppar nu och då. Ifall man sover på okänd plats, är på semester, när jag bodde i studentkorridor, när maken ser på film sent osv... Tycker också det är helt skönt när allt blir tyst. Men på något sätt känns det som att jag inte vill bli "beroende" av öronpropparna, så jag tänker att detta ändå är bara tillfälligt :) Jag har några helt basic öronproppar från apoteket som passar mig!

      Radera
    2. Jag har på sista tiden försökt att vänja mig vid att sova utan öronproppar. Går rätt bra de kvällar jag är riktigt trött och det är tyst om kring mig. Sover dock fortfarande med öronproppar de nätter jag sover på hotell eller andra okända platser. Vanliga ljuden hemma kan jag somna till även om det tar tid utan propparna. Dock sover jag så pass mycket sämre när jag är bort så där får det bli öronproppar även i fortsättningen också. Jag kör också med vanliga gula öronproppar från apoteket. Fick dock tipset av en kollega av en kollega att testa apotekets orangea öronproppar. Detta var lite större i storleken men fungerade faktiskt riktigt bra då de är lite mjukare. Ska nog köra på dess i fortsättningen de gånger jag sover med öronproppar.

      Radera