torsdag 6 februari 2014

Besök

Klockan är nästan tio på kvällen och jag öppnade nyss datorn för första gången idag. Inte så ofta det händer på en vardag kan jag tala om. Men skönt med sådana dagar ibland! Istället för att hänga på internet har vi hängt med fina vänner som varit på besök nästan hela dagen. Hubbe har haft leksällskap och jag pratsällskap, perfekt upplägg med andra ord. Innan gästerna anlände så lekte jag super-hemmamma. Städade hela huset på typ en kvart, lagade egen version av runebergstårtor och svängde ihop en paj till oss till lunch. Efter att gästerna åkt hem och jag lagt Hubbe för natten tog jag ännu fram symaskinen och sydde i en dryg timme. Maken är nämligen på fotboll ikväll och jag kände inte för att slöa framför tv:n. Sådana känningar måste man minsann ta vara på!
Lunchen jag bjöd på bestod av spenat-feta-zuccinipaj med sallad och avokado. Det var väldigt länge sedan jag lagat en paj, men denna blev riktigt god. Och så behövde jag inte heller laga middag då jag kunde äta en bit som blivit över... Skönt!
Jag gillar inte riktigt "äkta" runebergstårtor, punchen och mandeln är inget för mig! Så min version bestod av kryddkakemussins som bara dekorerades som runebergstårtor. Mycket godare så! De underbart söta formarna har jag köpt på Tiger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar