söndag 2 februari 2014

Klippt

Några kilo hår.
Min frissa (som också är min förhoppningsvis blivande svägerska en dag) skickade denna bild från då hon sopade ihop mitt hår efter besöket igår.Så ni kanske förstår att det känns lite lättare och skönare om huvudet nu. Jag hör inte precis till dem som behöver några produkter för vare sig extra volym eller tjockare hår. Jag har båda två så det räcker och blir över. I och med graviditeten så har mitt hår dessutom blivit ännu lockigare än innan, men tyvärr inte snygglockigt utan bara som en dålig permanent. Men nu är jag igen fin i håret och ser inte längre ut som en pudel. Så skönt! Nu vill jag bara aldrig tvätta det mer för själv orkar och hinner jag inte plattånga och föna...
Kortare och rakt. Just så som jag gillar det.

4 kommentarer:

  1. Du är också en sån med medfött tjockt hår! :P Jag hade rakt hår när jag var liten, och sedan blev det lockigt i tonåren. När jag blev vuxen blev det rakt, men då påstod min frissa att det kunde bli lockigt igen om jag någon gång blev gravid. Nå, så blev det ju inte alls, så nu sitter jag här med spikrakt, jättetjockt hår :P

    Jag hade faktiskt mamma att klippa det idag, bara för att det var så nött, så nu har jag en jättekort page :P Men det är okej eftersom jag både trivs med kort hår, och att ha det draget bakom öronen :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt hårs lockighet har också alltid ändrat med åldern. Men nu efter graviditeten har det bara blivit ännu tjockare och ännu lockigare. Kanske det blir rakt om vi får fler barn?! Hoppas! Eftersom mitt hår är så lockigt och tjockt måste jag kunna få fast det, för jag orkar inte fixa det och utan fix ser jag ut som ett troll... Så jag kan inte ha kortare än jag klippte nu.

      Radera
  2. Just som jag lyckats intala mig om att jag nog klarar mig en månad eller så om jag bara sätter upp håret och ignorerarvutväxten (eeh, who was I kidding?) nu måst jag väl försöka fixa frissa också! Fint det blev!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade klarat mej två månader extra än vad som var snyggt för någon i någon som helst frisyr... Fast det är nog så skönt när man är fin igen :) Jag rekommenderar att ta en tid!

      Radera