I höstas köpte jag ett par mjuka sköna jeans till Hubbe av märket Name It. De blev passliga i storleken för någon månad sedan och jag har hunnit tvätta dem kanske fem gånger. Förra veckan märkte jag att de fått två små slitage-hål på ena knät. Väldigt dåligt med tanke på att barn i just denna storlek rör på sej en massa just på knäna... Så idag gick jag via Name It-butiken i Kampen för att göra en reklamation. Och vilken service jag fick! Jag hade nästan förberett mig på fight, trodde jag skulle måsta skicka brev till huvudkontoret eller nåt. Men det här skötte den urtrevliga tjejen i kassan galant! Hon beklagade direkt och sa att det absolut inte får gå sönder så snabbt. Vips hade jag fått utbytt de söndriga till ett par nya hela jeans i samma storlek. Inget kvitto hade jag kvar men det var absolut inget problem. Tänkt så lätt det är att ge bra service! Och hur otroligt stor skillnad det har för konsumenten! Och ändå är det så ovanligt i vårt land att jag blir förvånad varje gång jag råkar ut för det...
Nya fina mjuka jeans till Hubbe. |
Tummen upp! Jeans ska ju nog hålla lite mer än så! :)
SvaraRaderaHurra för bra service!! Jag såg förresten igår att Name it snart öppnar en butik i Iso Omena. Och så träffade jag din terapeut-syster på hennes jobb :D (var med E och hälsade på min studiekompis som jobbar på samma ställe).
SvaraRadera