måndag 3 februari 2014

DIY: Väggsticker à la granit eller ferm living

Jag har redan länge kollat in de fina väggtarrorna, som finns hos bland annat Granit och Ferm Living, som man kan skriva på. Men att betala 20-80€ kändes inte riktigt okej.... Så jag beslöt mig för att pyssla en egen version. Svart matt dekorplast (från Etola) hade jag redan hemma sedan jag pysslade dessa så det var bara att klippa ut och klista upp på väggen. Man kan ju göra vilken text man vill, men kom bara ihåg att göra bokstäverna spegelvända då du skissar dem på dekorplastens baksida. Min väggtarra blev en bas för matplanering i vårt kök. Att planera vad vi skall äta har också varit i mina tankar redan en stund. Det har länge känts som vi äter samma saker vecka ut och vecka in, jag har noll inspis att laga mat och vi dessutom slänger bort onödigt mycket mat som blivit gammal innan vi hunnit äta upp den. Men matplanering varje vecka har jag tänkt råda bot på alla tre problemen! Får se hur det lyckas. Vecka ett startar i alla fall idag. 
Jag skissade ut bokstäverna på frihand och klippte ut.
Plasten lossnar lika lätt som den är att klistra upp! Perfekt om man vill göra om till en TO DO-lista eller vill flytta på den. Total kostnad ca. 2€....

3 kommentarer:

  1. Fenomenalt tips!!! :D Så ska jag göra på vår black board som omväxling till veckoschema!!

    SvaraRadera
  2. Precis som på en riktig restaurang.

    SvaraRadera