onsdag 22 april 2015

Lyxdagen

Idag har varit en riktigt lyxig dag. I julklapp av Maken fick jag ett presentkort på "Mother to be-treatment" på Kämp Spa som jag idag har varit och utnyttjat. Både massage, fotbehandling och ansiktsbehandling. Jag var i himlen. Sååå skönt. Och efter det åt jag ännu sushi till lunch. Mmm. Kanske bästa mammalediga dagen så här långt. Dagen har dock lite balanserats efter att jag hämtade Hubbe. Först vääääägrade han att komma in från sandlådan. Jag måste till slut bära in en sandig skrikande unge så jag fick sammandragningar. Inte ville han riktigt äta middag heller. Han ville bara ha sin tuggtablett (xylitoltablett han får efter maten). Suck. Som tur hade mina nerver fått vila på spat så jag tycker jag hanterade tvåårstrotsen riktigt bra och det blev inte några värre bråk. Efter middagen blev han som tur lite gladare, så kanske surheten bara berodde på lågt blodsocker. Vi har tittat på Buuklubben, pusslat, läst böcker och lekt med traktorerna. Nu hör jag hur han leker i sängen. Men månne han inte somnar snart. Jag har också själv väldigt lust att krypa ner till sängs... Det kan man ju förstå så tung dag jag haft idag, höhö....
Vegetarisk sushi passar också för gravida. Mmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar