torsdag 2 april 2015

(Påsk)gräsänka

Tio dagar som ensamstående skall nog gå bra. Bara att bita ihop och göra det bästa av situationen!
Jaha. Så var vi nyss hemkomna från flygplatsen. Där vinkade vi av Maken som åkte iväg för en tio dagars arbetsresa till Indien. Hubbe blev lite besviken när han inte fick följa med och åka flygplan. Och i bilen på vägen hem så insåg han att det inte kommer finnas någon Pappa att leka med hemma heller på en stund. "Ingen Pappa leka", sa han med lessen röst. Sötnosen . Som tur har vi en massa kul program inbokat hela påsken. Inte en enda dag behöver jag laga middag själv. Nu hoppas jag bara på lite finare väder än slask, så vi kan vara ute lite  om förmiddaganra också, så vi inte börjar gå varandra på nerverna inomhus redan i morgon... Annars kommer det säkert gå bra att vara på tumis. Så länge vi nu hålls friska bägge två och min graviditetsform hålls på topp. Och så väntar vi oss båda en rejäl dos med "tuliaisin" sen när han väl kommer hem igen... hehe.....

1 kommentar:

  1. Det tycker jag ni är värda och du måst ju ännu få preggoextra tillägg tycker jag ;) min pappa reser massor så vi hade "strikta" regler när han var borta om längden på resa och sortens present när jag var barn. Hehe. Jag har försökt införa de nu i vår familj också.

    SvaraRadera