söndag 5 april 2015

Påsksöndag

Påskmiddagarna avlöser varandra. I fredags var det middag hos mina föräldrars, igår var vi på middag hos ex-Grannarna och idag var vi hos mina svärisar. Gott har vi minsann fått äta. Men jag börjar nästan känna att det blir skönt med programfri förmiddag imorgon så vi bara kan vara hemma och göra ingenting. Dessutom har Hubbe vaknat tidigt de senaste dagarna och jag har gått och lagt mig för sent... Det blir det ändring på ikväll, efter att detta inlägg är publicerat går jag till sängs. Och så håller jag tummarna för sovmorgon imorgon. Här lite bilder från påskmiddag version Söndag.
Vi började dagens påsksammankomst med att måla ägg. Hubbe målade det finaste i mitt tycke. 
Här målar Hubbes farbror Martin sitt ägg. Rolig tradition tycker jag!
Resultatet. Jag har målat det med rosa hjärtan på och Hubbe det till vänster om det. 
Efter målandet satte vi oss ner och åt trerätters påskmiddag. Nu nästan fem timmar senare är jag fortfarande proppmätt!  I bakgrunden skymtar också berget med chokoägg som Svärfar köpt... Fast vi var många blev nog över hälften kvar i skålen!

1 kommentar:

  1. Åh, jag hade kunnat hjälpa er äta choko-äggen... Har ätit ett !!!!!! Kinderägg under HELA påsken. Riktigt besviken på mig själv, haha! Fast kan bara skylla på just mig själv för JUUUUST då jag påskhandlade i onsdags var jag inte choko-äggsugen... ;) Inte lätt det här med gravidcravings och icke-cravings, då man borde veta en halv vecka i förväg vad man kommer att bli sugen på! Glad påsk!

    SvaraRadera