onsdag 9 december 2015

Inte så mycket jul ännu

Jag har inte alls så mycket julstämning ännu. Tror mest att det beror på vädret faktiskt. För det känns mer som typ oktober där ute än som att det är två veckor till jul. På grund av utebliven stämning så har jag inte heller pyntat och julstökat så som jag hade tänkt att jag skulle ha gjort i det här skedet. Inte en endaste julgodis har ännu kokats och det finns bara en tomte framtagen. Jag hade också planerat att jag skulle göra allt i jätte god tid i år, så att det inte blir stressigt sen veckan före julafton. Nå nu är det bara två veckor kvar och jag har knappt gjort något alls. Eller de flesta julklapparna är inköpta men inget annat är gjort! Bäst att börja då så jag inte får bråttom.... 

Väldigt vit jul hos oss än så länge. Jag försöker väl kompensera för den uteblivna vitheten där ute...
Borde jag ta fram julkuddarna? Och mer tomtar? Att lyssna på julmusik hjälper tydligen inte tillräckligt...
Den enda lilla tomte som är framme hos oss sitter här på trappstolpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar