onsdag 16 december 2015

Lucka 16: Vik en pappersgran

Dagens pyssel var förvånansvärt enkelt tycker jag! Resultatet blev jättebra. Nämligen en vikt gran i papper. Jag valde att ha en träpärla i toppen på min gran och sätta i en tråd så man kan hänga upp den, men det kan också bara stå och vara fin som den är. Annars är det enda som behövs ett fyrkantigt papper och en vass sax. Jag vek min av en A4 som jag gjort till en fyrkant. Den blev cirka 10 centimeter hög. Tyvärr orkade jag inte fota varje steg i vikningsprocessen, men väldigt bra och utförliga bilder på hur du gör hittas här eller här.

Dagens pysslade pappersgran. Gör man den i grönt papper så blir den ju nästan som en äkta. 
Jag satte ännu en pärla och en tråd i toppen av min gran så att jag kan hänga upp den nånstans. I granen kanske, eller blir det lite tårta på tårta......
Jag tycker den blev riktigt dekorativ och fin. Jag gillar förresten sån här enkel origami. Det är rofyllt att vika på nåt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar