lördag 9 januari 2016

Babyshower

Idag skall jag på babyshower. Min andra babyshower på en vecka. Vi hade min ena systers förra söndagen. 2016 kommer annars också vara året för bebisar i min bekantskapskrets. Tror jag känner typ tio personer som är gravida just nu, och fler hinner det ju bli! Så roligt. Det betyder ju fler mammalediga kompisar för mej också. Idag är det Emmas "bump" som skall firas. Om ungefär en månad borde deras "Knytte" komma. Så spännande. Extra trevligt med babyshower eftersom jag lämnar mina egna babysar hemma. Egentid! Hannatid med bara vuxna kompisar. Det har jag inte blivit bortskämd med på sistone. 
Hon önskade sej praktiska presenter. Så jag har stickat ett par sockor. Och så några söta "harson", de kan man inte ha för mycket av. 
Enkelt är fint tycker jag. Roligt att fixa presenter och paket!

2 kommentarer:

  1. Oj vilka fina sockor! Såna skulle jag också vilja göra :) Använder du någon mall, eller har du redan stickat så många att det går utantill?

    Hälsningar, Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar nog kolla något grundmönster på t.ex. drops sidor för att se hur många maskor man skall ha för storleken. Men annars stickar jag på touch. I kategorin "Stickskolan" hittar du en guide hur man stickar sockor steg för steg! Den är nog för vuxensockor, men principen är samma då man stickar till barn. De här på bilden är stickade i novitas 7 bröder, med stickor nr. 5 och 36 maskor!

      Radera