fredag 1 januari 2016

Gott nytt år

Gott nytt år! Hoppas ni fått en fin start. Det har i alla fall vi fått. Barnen var väluppfostrade nog att sova länge i morse. Lillasyster till 9:20 och Hubbe ända till halv tio. Så fastän vi kom hem sent igår kväll så känns det inte så farligt. Vi hade en lugn och lyckad kväll hos ex-Grannarna. Maten var god, barnen somnade relativt snällt och vi vuxna kunde äta efterrätt, dricka kaffe och skåla in tolvslaget i lugn och ro. Jag är så tacksam över fina vänner och söta barn. Det var förresten nästan inga problem att lägga barnen borta. Hubbe och Gudsonen sov i samma rum och försökte nog springa upp ett par gånger, men kom till ro ren innan klockan tio. Lillasyster sov i en vagnkoppa i arbetsrummet och somnade tio gånger lättare än på julafton. Så jag var mycket nöjd! Att dra upp dem mitt i sömnen kändes ju lite otrevligt men de somnade om direkt när vi kom hem. Perfekta partybarn...

Idag har vi bara lugn hemmadag. Jag har lite funderat på det kommande året och vad jag vill uppnå och så. Nyårsmål eller löften måste jag ha. Det hör till och jag tycker bara det är roligt. En liten pepp till mej själv över hur jag vill att det skall bli och vad jag vill ha mer av under det kommande året. Återkommer till mina löften lite senare. Nu skall jag gå och laga mej en kopp kaffe. Lite tröttmosig är ju ändå hjärnan efter att ha kommit hem först vid halvtre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar