måndag 4 januari 2016

Vardagssvammel

Måndag. Vardag igen, efter vad som känns som en evighet av jul- och nyårslov. Eller Maken har ju nog jobbat mellandagarna, men Hubbes dagis är stängt ända tills på torsdag. Det börjar kännas av här hemma. Idag har Mosse M varit här och underhållit såväl mej som Hubbe. Det behövdes. Ute är det ju så kallt att ingen vettig människa går ut frivilligt. Och kallare skall det bli. Personligen är jag inte heller så förtjust i snön, även om den nog ljusar upp det en aning. Men nej, jag är ingen vintermänniska. Sen nyårsafton har jag dessutom varit hes och småflunssig. Störande! Men det är väl bara att börja tänka positivt. Snart är det vår. Och tulpansäsongen har väl börjat nu, min favoritblomma! Bara bilen startar imorgon tror jag att jag måste ta och packa in patrasket i bilen och köpa årets första tulpanbukett. 
Min världens finaste syster läste säkert 10 böcker för Hubbe i dag. Och se så fint kusinen där i magen växer 
Vardag på vardagsrumsgolvet. En miljon bilar, duplon och babyleksaker. Som tur går de rätt snabbt att plocka undan på kvällen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar