fredag 3 september 2010

Fixar-Fredag!

När jag vaknade visade vår termometer på balkongen bara 8 grader!! Fatta, ÅTTA grader. Det är ju närmare minus än 20. Hujhuj! Kanske jag bara håller mig inomhus nu tills det blir vår. Måste det bli höst så snabbt och så kallt och blåsigt och regnigt också?! Det har typ regnat varje dag hela den här veckan. Om det nu prompt måste vara höst så kan det inte då åtminstone vara soliga krispiga fina höstdagar?! Eller är det här straffet för den fina sommaren och att jag spenderade ett halvår i värme och solsken? Det kommer säkert att bli den värsta hösten och vintern i mannaminne.... bara regn och slask och mörker och elände. Kivakiva!

Nu skruvar jag ner persiennerna så jag slipper se äckelhösten, tänder lite ljus och kokar lite mer morgonte. Sen skall jag fortsätta beta av på to-do-listan! HippHurrej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar