måndag 27 maj 2013

Dagens lilla pyssel

Jag har länge saknat ett memoblogg med magnet bakpå så det hålls på kylskåpet. Där man kan skriva inökpslistor, kom ihåg och annat viktigt som gäller hela familjen. Ingenstans har jag hittat en snygg variant av ett dylikt block. På Clas Ohlson har de en variant, men de har ful text och gubbar på. Så idag bestämde jag mej för att fixa ett själv. Det var hur enkelt som helst. Du behöver bara ett liten block (jag köpte mitt för 1€ på Tiger), magnetgummiskiva och en limpistol. 
Detta är vad som behövs!
Färdigt! Jag klippte bort blockets pärm, den kan bli ett paketkort i något skede.
Så här ser det ut på vårt kylskåp nu :) Bröllopsbilder, kalender och annat i en salig trevlig röra.

2 kommentarer:

  1. oj så fiffigt :-) såndär borde jag också laga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättelätt och roligt! Vår är redan i flitig användning, jag är så nöjd :)

      Radera