måndag 9 december 2013

Bloggbaby-lillajul

Idag tog Hubbe, jag och våra nästan grannar, M och baby E, bussen in till stan för att gå på Bloggbaby-lillajulsparty. Totalt 6 mammor plus babysar som drack glögg och mumsade godsaker på Familjecentret i Hagnäs (eller det var ju bara mammorna som mumsade, babysarna åt bara majskrokar och puré). Vi hade lånat utrymmena vilket man får göra helt gratis då det inte är café. Perfekt ställe då man är många med små barn. En massa leksaker, matstolar, skötbord och plats för vagnarna direkt utanför. Den här gången tycker jag det gick mycket bättre att tala med de andra, Hubbe har blivit klart mer självständig än för två månader sedan då vi träffades sist och behöver inte mig hela tiden.
Pepparkakscupcakes! Några andra bilder lyckades jag nämligen inte ta... typiskt!
Under förmiddagen lekte jag supermom och svängde ihop lite pepparkakscupcakes till träffen. De är verkligen goda och enkla att göra. Tror jag skall posta receptet senare. Nu skall jag hoppa i pjamisen och stupa i säng. Har pysslat julklappar hela kvällen och är helt död!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar