fredag 13 december 2013

Mera julklappstips: Kvinnorna

Dags för mer julklappstips. Denna gång till kvinnor. Mammor, syrror, väninnor eller kanske dig själv. Jag köper i alla fall alltid julklapp till mig själv. Jag har ju faktiskt varit väldigt snäll... När det kommer till gåvor till kvinnor i min närhet brukar jag faktiskt utgå rätt långt från mig själv. Vad skulle jag vilja ha, vad blir jag glad över?! Och så funderar jag förstås på hurudan personen är och vad hon gillar. Då brukar det oftast bli ganska rätt.

Julklappstips
Syster kan man skämma bort med något lite lyxigt och fint som hon kanske inte annars skulle köpa. Kanske fina lakan?! En väska, vantar, klocka eller en sjal. Saker till hemmet är också kiva att få. En ljusstake, ett doftljus, en mugg eller buddha kanske?! Tydligen tycker jag att man skall köpa stjärngrejer till syrror i år... stjärnhalsband till exempel :)
Julklappstips2
Mammor, liksom Pappor, är lite krångligare då de också har de mesta redan. Men Mammor blir nog glada över fina grejer de med! Som en mössa med pälsboll! Eller en fin sjal. Smycken, telefonfodral eller ljusstakar kan också uppskattas. Böcker gillar i alla fall min Mamma, kanske denna nya av Liza Marklund! En lyxig hudolja eller ett gott te kan också vara bra för en Mamma som har det mesta. Vacker keramik från Tine K kan heller aldrig vara fel skulle jag påstå! Dessa tips fungerar säkert fint på eventuella Svärmödrar också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar