tisdag 26 augusti 2014

Att få vara lite ego

Hubbes dagis-inskolning tillsammans med Maken fortsätter och det två första dagarna har gått galant. Medan de är på dagis så är jag helt själv. Och det känns lite konstigt men framför allt så är det otroligt skönt. Att få bara vara ensam. Bara tänka på mig mig mig. Nio veckor tätt in på varandra och ett och ett halvt år hemma med filur, så gott som varje dag tillsammans hela dagen, har gjort att jag nästan glömt hur det är att bara var för mig själv. Vem är liksom Hanna utan att vara Mamma?! Någon som i alla fall tycker det är otroligt skönt att tänka tankar till slut utan att avbrytas. Som njuter av att åka buss utan vagnen och stressen att inte rymmas med. Att sätta på en tvätt går också ganska så mycket enklare utan "hjälp" av en 18-månaders filur....

Och det bästa av allt är att jag inte har minstaste dåligt samvete! För det vet jag att Mammor lätt får. Men jag vet att Hubbe har det bra, han är glad och trygg och jag är säker på att vi båda mår bra av att vara ifrån varandra lite grann. Visst saknar jag ju honom, och det känns lite trist att inte få vara med, jag missar ju en hel del. Men det är nog värt det känns det som. Nu har ju inte vardagen med jobb och "riktiga" dagislämningar och -hämtningar kommit igång för oss ännu, det börjar först på måndagen. Men denna vecka är nog ett bra smakprov. Och hittills känns det bara bra.
Även om jag har världens finaste familj så är det nog SÅ skönt att bara var själv ibland... Bild från DC i somras...

3 kommentarer:

  1. Jättebra Hanna! Du har en sund självbild och mammaroll och ibland är det bästa att få vara ensam! Man skall inte ha dåligt samvete av det. När man vårdar sin egen kropp och själ, så mår barnet också bra. En glad och avkopplad mamma är det bästa för barnet!

    Titi (snart mamma själv, men jobbar med barn o famijer så kan säga detta ur ett professionellt perspektiv.)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var fina ord :) Och just så tror jag att det är också. Är det mycket kvar för dig ännu? När kommer babyn? Sååå roligt och spännande :)

    SvaraRadera
  3. Han kommer i slutet på september :) Härligt, vårt första gullegryn!

    Trevlig höst åt dig!

    Mvh, Titi

    SvaraRadera