fredag 21 november 2014

Ensam hemma

Jag är ensam hemma. Och har varit det sen i morse. Hubbe var pigg så han åkte iväg till dagis, jag däremot är snorigare än tidigare så jag stannade hemma. Det känns så konstigt att vara hemma utan att Hubbe är det. Tomt, tyst, men också skönt. Jag slappnar av på ett helt annat sätt. Vilket säkert är bra med tanke på min dumma flunssa. Men samtidigt känner jag att jag inte riktigt kan slappna av helt heller, för nu måste jag ju passa på! Fixa allt det där som inte riktigt funkar när Hubbe är med. Gå igenom hans klädlådor, städa mina smycken, springa ner till kanahäkkin efter vinterkläderna och kanske sy?! Men samtidigt fattar jag ju att jag inte borde, jag är ju sjuk och borde bara ligga på soffan med apple-tv remoten i handen så jag skulle bli frisk istället. Och hittills har jag nog lyckats slappa ganska bra. Har bara sett till att Robert fått jobba lite istället och så håller jag på att fixa en egen domän till bloggen. Men det verkar lite krångligt så får se när jag får det att fungera...  
Dagens melodi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar