söndag 1 mars 2015

Kalasveckoslut

Lyckat kalas igår! Fast jag är fortfarande rätt slut efter allt fixande. Och då körde vi ändå enkelt med bara närmsta familjen i år igen så jag gjorde inte ens särskilt mycket innan. Men man börjar väl bli lite gravid... Hubbe var i alla fall väldigt nöjd, både med gästernas uppmärksamhet och alla fina presenter. Det bästa var att Gudsonen som är bara fem månader äldre än han själv var här länge och lekte, också efter att de flesta andra gästerna gått hem. I morse meddelade Hubbe att han nog får komma hit och leka igen idag. Tyvärr fick han nöja sej med bara Mamma och Pappa idag... Här kalasdagen i några bilder:
Även pyntet var i år rätt low-key. Lite serpentiner och ballonger här och där samt några pompoms som sparats från fjolårets ett-års-kalas.
Det måste bli plastglas då vi inte har tillräckligt med vanliga dricksglas. Papperssugrören piggar i alla fall upp och gör så att folk lättare känner igen sitt eget glas!
Cupcakes och karnevalkex. Perfekt kalasbjudarmat enligt mej. Maken fixade också fiskdamm under trappan. Alla fick meta, både vuxna och barn.
Den ena kakan så ut så här! Den blev både riktigt fin och god. Något jag starkt tvivlade på i något skede... Påminn mej nästa år att jag inte vill göra en sugarpaste fyllkaka igen! Det är inte värt det ändå...
Vackra tulpaner som jag fick av brunchgästerna i fredags!
Kalaspyntat hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar