söndag 22 mars 2015

Presenter

Inte nog med att jag kan känna mig sjukt nöjd då jag lyckats med att bli klar magister från Universitet. Så får man tydligen också examenspresenter! Inte så illa minsann. 
Av mina snälla svärföräldrar har jag fått en ny kamera. En pocketsystemkamera. Och efter att ha klickat omkring mej lite med den under veckan som gått kan jag konstatera att den verkar vara superbra. Objektivet som jag fick till är också super. Ännu har jag myyyycket att lära och läsa in mig på för att ta bättre bilder, men det är bara roligt. Så skönt att kunna ta bra bilder i god kvalitet utan att släpa stora systemkameran med sej. Nu skall jag bli en riktig superfotograf har jag tänkt. 

Av mina systrar fick jag också en fantastisk gåva. En Kähler Omaggio vas! Som jag drömt om redan i flera år. Jag blev så glad. Inte så illa med en blogg där man nämner vad man drömmer om högt... så att de som kan besanna ens drömmar också gör det. Nästa veckas tulpanbukett kommer få bo i den nya vasen, det är redan självklart!


Nya vasen fotograferad men min nya kamera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar