söndag 12 juli 2015

Tillbaks från Tallinn

Så var vi hemma efter några härliga dagar i "södern". Tyvärr var vädret i Tallinn lika kallt och grått som det är här. Var är liksom sommaren?! Nåja, solen tittade nog fram lite grann just då brudparet kom ut från kyrkan, då vi drack skumppa i trädgården vid slottet där festen hölls och under nån timme igår på barbequefesten dagen efter. Väl tajmat minsann, men lite mer värme skulle man ju nog kunna önska så här i mitten på juli.... Annars har resan gått utmärkt. Lillasyster har betett som en riktig jetsetter. Sovit som en prinsessa både på nätter och fester. Så skönt eftersom jag nog var rejält nervös för hur det skulle funka med henne på party. Amning både här och där har också funkat fint och jag känner mej säker och lugn vilket säkert gör att hon också äter bra oberoende var vi var. Med Hubbe kände jag mig alltid lite stressad när vi inte var hemma och skulle amma vilket han kände av och så blev det krångel... 
Nöjd lillasyster ligger och sprattlar under  sin första utlandsresa. Vi tog med bilen eftersom det var enklare med alla grejer som vi behövde med då jag ju åkte ensam i torsdags. Dessutom var både bröllpspfesten och barbequen en bit utanför centrum så det underlättade alltihop. Och eftersom jag ändå ammar så kunde jag oberoende inte dricka mer än ett glas champagne... 
Utsikten från vårt hotellrum. Vi bodde på Swissotel. Jättefint hotell, rekommenderar starkt!
Promenad i gamla stan. Som ni ser är det Yoyon vi hade med oss. Skaffade babykittet och det är också super. Skriver ett eget inlägg om världens bästa resevagns uppdatering senare!
Middag på uteservering i gamla stan. Det gick att sitta ute tack vare värmelampor. Lillasyster sov medan vi åt, sedan ammade jag och så gick vi vidare. Perfekt tajmning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar