måndag 9 juni 2014

Checklistor

Resan närmar sig och checklistorna blir längre och längre. Posten skall stoppas, bilen besiktigas, blomvattnare fixas, gräset klippas, maten i kylskåpet ätas upp, handtvättmedel köpas, räkningar matas in i nätbanken, visumansökningarna dubbelkollas, reselitteratur lånas, kappsäckar köpas, reseapotek uppdateras, bibbaböcker returneras och så vidare. Det är inte så där bara bara att åka iväg på resan för hela halva sommaren. Som tur är Hubbe väluppfostrad och sover lååång dagssömn idag så jag får många av grejerna fixade. Det lugnar stressnerverna som nu börjar vakna till liv på allvar. Resfebern stiger sannerligen nu då det bara är en vecka kvar till avfärd. Och resevagnen, som jag beställde redan i slutet på april har inte ännu anlänt till butiken! Fast den borde ha kommit i slutet på maj. Grrr! Som att jag skulle behöva ytterligare stressfaktorer liksom. Datorn kommer tyvärr inte att packas med, så det blir inte någon kvalitets-reseblogg från Florida. Men lite suddig mobilblogg skall jag väl nog få till nu som då! Och förresten, jag är nog inte alls bara stressad över att fara på resa! Mest är jag bara förväntansfull och glad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar