onsdag 4 juni 2014

Hösten

Nu börjar det vara klart hur det blir med mitt jobb inför hösten. Jag kommer att jobba 60%, tre dagar på jobb och två dagar hemma. Och det känns så bra. Jag kommer liksom att få det bästa av två världar. Lite vuxen hjärnjumppa på jobbet par dagar men ändå tid hemma med världens finaste Filur! Dagisbeslutet har inte kommit än, men jag ringde och kolla och de hade mötet förra veckan så besluten borde komma per post inom nån vecka. Hoppas vi får den plats vi vill ha... Dagisstarten är annars inte något jag alls fasar över. Hubbe är så social, glad och "lätt" att han kommer anpassa sig direkt. Faktiskt så tror jag att han också kommer vara nöjd över att få gå på dagis tre dagar, att hänga med Morsan varje dag blir ju lite tråkigt i längden det med. Det är mer mig själv jag är orolig för. Hur man skall hinna med allt man vill hinna med på bara två dagar?! Hem, städning, vänner, babycafes och så vidare. För jag kommer nog ha svårt att acceptera att inte hinna med allt på en gång... 
Hemmamammakaffepauser kommer i höst att delvis bytas ut mot "äkta" kaffepauser på jobbet igen. 

4 kommentarer:

  1. Vi besökte lekis en kort stund idag med Jon och det var så spännande. Han är som Hubbe, social och glad och han var jättenöjd där. Lekte med alla grejer och sprang efter de större barnen. Så roligt att se! Klart det blir annorlunda när han faktiskt börjar (i augusti) och vi föräldrar inte längre kan vara på plats, men jag ser dagisstarten som något positivt som är bra för oss alla.

    Jag jobbar 80% i höst, och det känns också riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så glad att vi bor i ett land med så bra dagvård! Dagisarna i Finland är verkligen toppklass så det känns riktigt bra att lämna sin guldklimp där :) Tror att vi alla kommer få bara gott av detta arrangemang!

      Radera
  2. Jee vad kul! Jobbar du inne i stan? Då kan du utnyttja luncherna till att träffa kompisar också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp! Mitt i centrum på Alexandersgatan så kompisluncher blir det garanterat! Det har det ju blivit nu också, men det är inte precis lika avslappnande med Hubbe i släptåg...

      Radera