måndag 1 december 2014

Lucka 1

Fösta december och dags för första pysslet i bloggens pyssel- och julstök adventskalender. För att julpyssla behövs det faktiskt inte särskilt mycket, eller dyra material. En gammal bok, en tidning, några pärlor och en och annan gammal julgransboll kommer man långt med. För dagens pyssel behövs faktiskt bara en gammal husis! 
Nämligen en pappersstjärna vikt i japansk origamiteknik. Det var inte alls svårt och med hjälp av videorna jag hittade så gick det fasktisk på någon minut. Min stjärna satte jag i toppen på vår lillajulgran. Men om man vill kan man istället sätta ett snöre genom en av ändorna och hänga den någonstans. Eller göra många stjärnor och laga en hel girlang!

För att börja vika stjärnan behöver du ett papper som är format som en pentagon. Kolla denna video för att se hur du gör! Kolla sedan videon nedan för att vika stjärnan. Lätt som en plätt.

2 kommentarer:

  1. Så fint! Duktiga du, jette mysigt med kalender med koselige opfordringer jee:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara jag nu hinner pyssla ett pyssel för varje dag så :) Men kul att du gillar. Fast det visste jag nog att du skulle göra :)

      Radera