söndag 7 december 2014

Weekend-getaway

Seafoodpizza med capris och saffranaioli.
Hemma igen efter vår getaway. Veckoslutet har verkligen varit lyckat! Också Maken är mer än nöjd, vilket ju dessutom var huvudsaken. Målet var alltså Borgå och Haiko gård. Men innan vi åkte ut till gården så passade vi på att strosa lite i Borgå och äta lunch. Jag hade trott att alla butiker skulle vara stängda eftersom det var självständighetsdag, men de var det inte. Borgå är nog så pittoreskt och mysigt. Också lunchstället, Gabriel var riktigt bra. De är kända för sina gourmetpizzor så jag måste förstås testa en sån.  

Haiko gård är så vackert. Vi hade ett riktigt fint rum och hann med just det jag hade tänkt mig. Promenad på området. besök på spa-avdelningen (som var det enda som inte var helt top-notch men jag tror jag hade lite för höga förväntningar). Självständighetsmiddagen var också god och stämningsfull. 
Jag skulle nog kunna tänka mig bo ett liknande hus.... 
Om ni besöker Haiko skall ni absolut bo på gårdssidan och inte på konferenshotellet. De har inte alls samma air och stil som på gården. Gården däremot är så fin! Och till frukosten hör det champagne....

Vårt rum! Dessutom hade vi balkong och havsutsikt. 
Alla småbarnsföräldrar borde få nätter på hotell alltid nu och då. Så skönt att hinna prata ordentligt, sova ut och bara vara. Hubbe är det finaste som finns men oj så härligt det var med ett veckoslut på tumis.

Klar för spat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar