tisdag 16 december 2014

Lucka 16

 Minns ni snöflingorna av papper man klippte i dagis och skolan? Det var alltid lika spännande att ser hurudana de skulle bli. Men oftast blev de inte så lyckade... Dagens kalenderpyssel innehåller dock ändå just snöflingor. Men nu behöver man inte gissa sig till vad som är en lyckad klippning! På nätet finns massvis med guider och tips hur man klipper än den vackrare och mer komplicerade snöflingan.
 Jag valde att testa klippa en klassisk version som ser ut just som snö. Använde denna bloggbeskriving som modell. Och den blev riktigt fin! Eftersom jag valde att klippa en lite mindre version och dessutom använde lite mjukare fiberpapper blev den inte riktigt lika fin som originalet... Men jag blev nöjd. Snöflingor kan man ju till exempel hänga i fönstret, julgranen eller göra som jag och dekorera klappar med dem.
Jag limmade lite lim bakom snöflingan och satte fast den på en julklapp. Dekorativt och fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar