lördag 20 december 2014

Lucka 19

För att få den äkta julstämningen krävs det att jag skall bli lite småstressad. Denna vecka har jag jobbat ons-fre och samtidigt fixat julgodis på kvällarna. Så julstämningen börjar verkligen infinna sig... Därav utebliven lucka igår. Dessutom vaknade Hubbe med feber i morse. Så denna lördag blev inte heller som jag hade tänkt mig. Men månne det inte blir jul ändå?! Och nu har jag fixat luckorna för både gårdagen och idag. 
Dagens lucka är mera mumsigt julgodis. Som ni kanske redan börjat förstå gillar jag sådant som går lätt och snabbt att göra, men samtidigt ger fint och gott resultat. Dessa marskrispkonfektar är precis sådana. På 15 minuter fixar du 45st små chokladkrispar och de är gudomligt goda! Det som behövs är 4 marsbars, 80g smör och 50g rice krispies. En köksvåg för att få rätta grammen är också att rekommendera! Sätt smör och mars i en kastrull. Smält samman på låg värme och rör tills allt blir en glansig smet. Häll i rice krispiesen och rör. Skeda upp i små konfektformar. Låt stå kallt. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar