tisdag 27 oktober 2009

Nah Trang

Gårdagen startade TIDIGT! Kl. 4.45 hämtade vår Jeep upp oss för att vi skulle hinna se soluppgången vid de vita sanddynerna ca. 30 km utanför Mui Ne. Tyvärr var det molningt så soluppgången var inte så fin. Sanddynderna däremot var jätte siisitiga. Som en mini Sahara-öken mitt i allt. Vi hyrde också små plastpeffisar och rutchade på sanden. Jeepen tog oss också viader till lite andra turistställen i Miu Ne som Fishing Village, marknaden och de röda sanddynerna. Vi var dock ganska trötta så vi kollade bara snabbt och for sen tillbaka till hotellet och sov några timmar.

Eftermiddagen innehöll mera kite-surfande för Eric och Tommy och mera slappande för Maja och mig. Vi var till och med på massage... Härligt! Eric blev också stungen av en manet! Huj! Som tur var det en vit ofarlig manet, sku den har varit svart eller röd sku han ha behövt läkarvård.

Kl. 1 på natten satte sig, eller igentligen lade oss, Eric och jag på nattbussen norrut till Nah Trang. Maja och Tommy tog bussen tillbaka till Saigon. Bussen var lite konstig. Istället för säten så fanns det tre rader med dubbelsängar. Tur att jag är kort, jag kunde nämligen ligga rak och sova rätt så bekvämt. Stackars långa Eric sov knappt en blund. Men det berodde nog också på att det skumpade ganska mycket.

Nah Trang är hittills lite av en besvikelse. Smutsig turiststad med inte så mycket att se eller göra. Dessutom har vi båda lite ont i magen... Nåja, imorgon skall vi åka och ö-hoppa. Utanför Nah Trang finns nämligen nio små öar och där borde finnas finfina snorkelvatten. Efter det tror jag att vi börjar bege oss mot Saigon vi med. Vi har åkt så mycket buss på sistone att vi siktar in oss på att ta tåg den här gången!

Jag sätter in bilder en annan gång!

Många kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar