tisdag 11 januari 2011

Filippa K

Ljuvligt stort och luftigt kök. De röda wagnerstolarna piggar upp på ett trevligt sätt. Jag gillar också alla korgar till höger i bilden... Perfekt när man skall snabbstäda :) Tavlorna på listen är ju också en bra idé!

Ljuvlig ljus bas. Jag älskar mattan. Men hur praktisk är den?! Tv-bordet är också fint. Ser lite ut som muurame.

Åh, så fin kakelugn. Tavlan är också fin.

Vita lakan är alltid fräschast. Härligt med kakelugn i sovrummet också, även om den här inte är den vackraste enligt mig...

Fint barnrum som är just passligt barnsligt. Funkar för flera åldrar. Karttavlan skulle jag också kunna ha hemma... och kuddarna från svenskt tenn!
Hittade underbara bilder från Filippa K:s hem. Kvinnan har inte bara stil när det kommer till kläder. Hennes hem är också fint. Så fräscht, men samtidigt levande och personligt. Bilderna kommer från en gammal Elle interiör.

1 kommentar:

  1. Ser helt underbart ut på alla bilder - gillar när det är så där ljust och öppet och man blandar lite nytt och gammalt =)

    SV: Hade tänkt fråga dig redan angående inlägget där jag söker bokslukare =) Bokbabbel och jag funderar nämligen på att samla ihop några bokläsande typer på lunch eller brunch eller något nästa vecka =) Jättekul om du har möjlighet att haka på - kan prata mer på fredag! =)

    SvaraRadera