fredag 14 januari 2011

Lina, solsidan och eurovisionstankar

Kom just hem efter en trevlig te (man kan ju inte kalla det kaffe eftersom vi båda drack te pga detox) med söta bloggaren Lina. Träffade henne redan på bokbloggträffen och har läst hennes blogg sen dess. Riktigt kiva att lära känna henne lite bättre. Vi hann avhandla bland annat författarskap, skilsmässor, detox, Österbottens geografi, skräckfilmer, mäns shopping och resande. Jag måste passa på att prata riktigt mycket när jag träffar kompisar nu när jag inte har någon att prata med här hemma... Fästmannen ringde faktiskt alldeles just. Men jag hörde knappt vad han sa. Han var på afterski, det lät åtminstone som han hade roligt!

Lånade en bild på Lina från hennes blogg. Jag hade ju som vanligt inte med min kamera... Dåliga bloggafasoner av mig... Himlade söt och trevlig var hon idag i alla fall!

Solsidan (världens bästa serie för övrigt) börjar förresten sändas idag på FST5! Kl.21 kommer första avsnittet. Är det månne den gamla säsongen eller den nya? Hoppas hoppas det är tvåan. Annars kanske man kan titta på euroviisu-karsinnat som också börjar idag. Eller så inte!! Alltså jag fattar inte hur det kan vara så stor skillnad på Sverige och Finland när det kommer till eurovisionsuttagningar. Melodifestivalen är ju super, i vår uttagningar tävlar 2010 års tangokuningas mot något band som kallas Automatic Eye! Suck!

Ha en skön fredagskväll!  
Här skall jag fredagsmysa med mandariner, lite nötter och ugnsbakade rödbetor!

Edit: Det är säsong TVÅ av solsidan! Jeejeejeee! Kolla just upp det på nätet. Alla måste titta!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar