onsdag 19 januari 2011

Jag orkar inte mera...

Jag orkar inte mera med vintern. Jag hatar hatar hatar snö!! Och slask. Och kyla. Och mörker. Det har inte ens gått halva av vad som antagligen kommer att vara kallt och jävligt ännu. Vintern började ju så tidigt i år. Jag gjorde just det stora misstaget att titta på bilder från ifjol vintras. Stort stort misstag. Nu känns vädret bara ännu jävligare. Jag orkar på riktigt inte. Snälla vädergudar gör så att det blir vår snart... Eller att jag vinner på lotto så jag kan boka en flygbiljett till karibien!!

Jag vill hit NU. Jag vill ha bruna ben och solblekt hår. Jag vill inte mer ha vinter...

4 kommentarer:

  1. Håller med dig till hundra procent. Är inte gjord för vinterklimat. Tänker ofta på det som mina franska kompisar sa när de hälsade på mig en vinter:"Om de hade behövt leva en hel vinter i mörkret, så hade de hängt sig efter några veckor ..."

    SvaraRadera
  2. Här har du i alla fall alla vänner och släktingar ...

    SvaraRadera
  3. Det stämmer! Tur att jag har världens bästa vänner och familj dessutom! Det gör pinan lite mindre hemsk. Och vi går väl mot ljusare tider dessutom. Idag är det faktiskt riktigt vackert där ute då alla träd är helt vita...

    SvaraRadera
  4. Usch ja, jag håller helt med dig!
    Men jag tänker att det faktiskt blir lite ljusare för varje dag som går, tänk på det så kommer du förhoppningsvis att märka det oxå. Dessutom är ju januari snart slut, vi kan säga att vi befinner oss i februari och den månaden är ju så kort...så det är ju i princip nästan mars nu och då är det verkligen snart vår :-)

    SvaraRadera