söndag 2 oktober 2011

Monopolkväll

Jag var bjuden på mysig monopol och myskväll till våra grannar igår. Jag var enda utan pojkvän så det kändes lite som jag var halv, men annars var det en mycket trevlig kväll. Goda tapas, skumppa och rödvin. Och kort väg hem :) Jag vann inte heller. Det gjorde värden själv. Typiskt. Jag som tycker om att vinna. Men det var nog kul ändå. Monopol är ett kul spel. Man borde spela mera sällskapsspel. Hösten är perfekt för det. 
Fille och Madde bjöd på mumsiga tapas. Jag hade dock redan ätit en middag (koldolmar hos Fammo) så jag åt bara litelite.
Madde, Mösse, Jonna och en lite suddig Fille.
Efter maten tog vi fram monopolspelet och började spela.

Det köptes och såldes, taktikerades och idkades byteshandel. 
Här lite av mina gator. Bara några järnvägsstationer och annat skräp. Jag vann alltså inte.. Kul att spela monopol på norska. Och med VISA-kort istället för med pengar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar