tisdag 22 november 2011

Shoppat i Indien

Jag har ju helt glömt att visa vad jag köpte när jag var i Indien. Överlag var jag inte så nöjd med shoppingmöjligheterna, speciellt inte i Mumbai. Det fanns bara stora västerländska köpcenter där både butikerna och priserna var nästan samma som hemma i Finland. Det kändes liksom lite dumt att köpa en dunrock på Benetton eller jeans på Zara. Istället koncentrerade jag mig på inredning. Mycket trevligare. Det fanns flera fina butiker med främst olika sorters prydnadsföremål. Jag köpte en fin porslinsbuddha, en liten lotusljusstake och ett kuddfodral. Alla tre mycket fina och de bästa är att de passar in så bra hemma hos oss. Jag älskar små personliga detaljer och genom att shoppa på resor så blir det ju verkligen personligt. Hemma hos oss hittar man redan flera små fynd från tiden på vi bodde i Thailand!
Lotusen tillsammans med två ljushållare från Iittala. Det nya kuddfodralet är det som har elefanter på. De två andra kommer från Indiska. Buddhan påminner mig om att ta vara på varje dag och hitta lugn och harmoni. Dessutom är den så fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar