onsdag 9 januari 2013

Inredningsinspiration

Det är väldigt länge sedan jag bloggade någon inredningsinspiration. Kanske för att jag inte själv riktigt haft något intresse då vi har det så fint hemma hos oss som det är. Men så här efter julen och allt det röda pyntet känner jag nog ett litet sug efter nytt och fräscht här hemma. Jag vill ha vår, ljus och fina detaljer. Kanske något sånt här:
Jag vill ha stjärnlakan!! Så sjukt fina. Jag gillar också texttavlan som hänger ovanför sängen.
Ljust och frächt fast det inte är så mycket vitt. Soffbordet liknar lite det som vi har..
Vitt med gråa och beiga detaljer. Just som jag gillar det. Korgen i hörnet är både snygg och praktisk. Och vitmålade golv är nog det snyggaste som finns.
 Jag har länge gillar tavellister som alternativ för tavelupphängningen. Så här på rad ovanför en skänk blir det extra fint. Tulpaner tänker jag ha hemma hela våren. Denna silvervas skulle vara fin...

Den här mattan har vi också i vårt vardagsrum :) Annars gillar jag speciellt kuddarna på denna bild. Och så det vitmålade skåpet, samt kristallkronan.

4 kommentarer:

  1. Urfin matta! Varifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ikea :) http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60050172/

      Radera
  2. Skitsnygg risbollslamppa!! Var kan man köpa en sån i Helsingfors?

    h, Pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just den där risbollslampan vet jag tyvärr inte var den kommer ifrån... Men liknande har jag sett på Ikea och Stockmann :) Kanske du kan hitta en där... Ikea är säkert klart billigare än Stocka och det vet jag att du gillar!

      Radera