torsdag 8 augusti 2013

HälsoHösten 2013

Minns ni att jag skulle börja sockerdetoxa i maj. Hahahahhahha! Det gick ju inte så bra precis. Jag klarade mig kanske en eller två dagar om jag minns rätt. Och inte har det blivit någå bättre nu i sommar heller. Blåbärspajer, choklad till kaffet, socker i kaffet (!), glass och annat onödigt. På en holme kan man inte riktigt motionera heller (eller kanske man nu skulle kunna men jag har inte gjort det, alls). Kilona efter graviditeten sitter envist kvar, trots att jag fortfarande ammar. Så för mig fungerar nog inte alls det där med amning som någon slimningskur.... Då får man väl bara se till att jobba själv då! Denna höst kallar jag därför för HälsoHösten 2013. Jag har som mål att motionera minst tre gånger i veckan, jag tänker mig två springturer och ett pass mamma-baby yoga. Dessutom skall jag äta hälsosamt och lätt så långt det bara går. På fester och veckoslut behöver jag inte vara lika strikt men här hemma skall jag försöka vara mer noga. Sallader, grönsaker, frukter, bra fetter och mycket protein. Det skall nog gå! Jag känner mig så peppad. Inledde till och med hemkosten till stan med en springtur på lördagmorgon. 
Pepp inför HälsoHösten 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar