torsdag 15 augusti 2013

Trist

Det är inte bara hos Muffins de lider av Vaccin-biverkningar. Även hos oss har Hubbe varit lite hängig och febrig på grund av de tre vaccin han fick hos rådgivningen i tisdags. Igår var han riktigt febrig och gnällig, bara famnen dög då han var vaken. Inte roligt med sjuk bebis alls. Som tur är han pigg och feberfri idag, men nu är det Mamma som är krasslig istället...  Huvudet värker, näsan rinner och det känns som jag har en kaktus i halsen, trots att jag ätit bafusin, strepsils och druckit trettio liter ginger te både igår och idag. Det är liksom inte samma sak att vara sjuk när man har en baby att ta hand om. Man kan inte vila och slöa sig frisk. Dessutom är jag helt nojig att jag skall smitta Hubbe. Tog fram alla desinficeringsflaskor vi skaffade då han var nyfödd och spritar mig varje gång jag snutit mig....
Dagens tema... Te, anticac, bafucin, febertermometern och snytpapper....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar