tisdag 27 augusti 2013

HälsoHösten update

Mitt HälsoHöst-2013 projekt går inte så hårt. Eller första veckan började bra med två springrundor och hälsosammare luncher och middagar. Sen blev jag flunssig. Då kan man inte springa och man orkar inte laga mat. Så den senaste veckan har varit ganska så katastrofal ur hälsoperspektiv... Skärpning krävs med andra ord. Tyvärr har jag lite tappat inspisen. Vågen pekar nämligen neråt fast jag inte gör något (kanske det äntligen börjar ge resultat att amma?!). Men jag vill ju också få bra kondis igen och dessutom känna mig hälsosam. Sockerberoendet är lite mer under kontroll känner jag, men inte helt borta än. Jag tillåter mig ännu lite mjukstart i augusti. Men när det nästa vecka blir september skall det banne mig bli ändring!
Med massa härlig frukt hemma går det bättre att äta hälsosamt! Nekariner, banan och avokado är mina favoriter just nu.

4 kommentarer:

  1. Tänk att det kan vara så svårt att komma igång. Jag bestämmer mig alltid flera gånger på hösten för att minska på sockermängden (också denna gång), men det tar inte länge så är jag nere i träsket igen. Varför ska det vara så gott med godis?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skyller helt och håller på flunssan denna gång :)Och ja tänk så mycket lättare det skulle vara om godis skulle smaka illa... Suck!

      Radera
  2. Du skall inte vara så hård mot dig själv och din kropp! Jag bor i Tyskland och här rekomenderas det att man INTE skall göra någon hård gymnastik upp till ett år efter förlossningen. Raska promenader och bäckenbottenövningar är det som gäller! Man skall skona sin kropp och låta den gå tillbaka till det normala och det tar helt enkelt tid. Man blir helt enkelt fixerad av skönhetsideal och alla kändisar som är smalare än någonsin redan efter 4 veckor efter förlossningen . . . men detta är garanterat inte hälsosamt (och de "fullammar" garanterat inte för då sku deras barn inte få någon näring utan bara slaggprodukter som lagrats i kroppen) ! Det där med socker är såklart en annan femma :) Jag har en 3 månaders lilling och vägrar att stå på vågen hela tiden och unnar mig choklad i mer eller mindre mängder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nog inte så hård mot mg själv. Kanske det verkar så i bloggen?! Och hård gympa tänker jag inte börja med. Bara lugna springturer i egen takt och så yoga. Det har ju ändå gått redan 6 månader för mig sedan förlossningen. Jag vill absolut vara hälsosam, inte supersmal. Choklad i mängder mår jag dock inte bra av, inte socker heller, och på sistone har jag ätit allt för mycket av den varan. Så det vill jag försöka minska på :)

      Radera