lördag 4 oktober 2014

De senaste dagarna

Hubbes snuva har lättat och vi har återigen haft fullspäckade dagar. Så fullt upp att jag inte ens hunnit öppna datorn. Rätt skönt det med faktiskt. Med "riktigt liv" och inte en massa häng i cyberspace... Men nu har jag tid igen. Hubbe och Maken åkte just iväg. Hubbe skall spendera veckoslutet hos sina gudföräldrar eftersom vi igen skall på bröllop ikväll. Idag är det min kusin som gifter sig. Hoppas bara regnet håller upp. 

På fredagen hade vi heldag hos ex-Grannen och Gudsonen. Hubbe och Gudsonen lekte så fint tillsammans. Det är härligt att se att de verkligen nu har glädje av och tycker om varandra. Deras lägenhet var också tip-top fin nu efter putkiremppan. Lite konstigt kändes det dock att vårt gamla sovrum, som vi alltså sov i då vi bodde grannar, nu tagits in i deras lägenhet och blivit Gudsonens barnkammare. Men fint var det!

Igår hade vi sen gäster hos oss. Det var halva "folkhälsanmammagruppen" som var här på eftermiddagsbrunch. Andra halvan var sjuka/eller på jobb. Men det var nog full rulle ändå. Jag tror att alla leksaker Hubbe äger låg på golvet då de sista for hem.... På förmiddagen bakade jag och Hubbe tillsammans. Paj och cupcakes. Nu tänker jag nog inte baka med den filuren på ett tag kan jag tala om. Pust! Jag fick till och med torka muffinssmet från väggarna när vi var klara. Och jag var lika svettig som efter en 10km lenk, minst! Men gott blev det som tur. 
Paj med feta, spenat och minitomater och couscoussallad till. Riktigt gott om man får säga sånt själv... 
Vardagsrummet innan gästerna anländer... Det såg inte precis ut så här efteråt. Synd att jag inte tog bild då också! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar