söndag 5 oktober 2014

Söndagsutflykt

Varje höst känner jag ett stort sug ut till skogen. Jag måste få komma ut och plocka svamp minst en gång annars känner jag mig inte hel. För första gången fick jag denna gång med mej hela lilla famljen ut till svampskogen. Det var så mysigt. Och Hubbe älskade det. Han hittade massor med spännande käppar, berg att bestiga och han plockade faktiskt också en hel del svampar. Vi hade också matsäck med oss med smörgås, muffins och kakao som vi åt på en liten bergsklack. Trattisarna vi plockade blev till delikata jägarsmörgåsar till middag, och mycket blev det ännu över till såser och soppor senare i höst. Kanske vi hinner med en till skogsutfärd ännu i oktober?! Detta vill jag göra om. 
Vi hittade massvis med trattisar. Här hjälper Hubbe till så duktigt med plockandet.
Någon har visst plockat lite rönnbär också... 
Energi-tankning på ett litet berg.

2 kommentarer:

  1. Så koselig:) jeg har ikke klart å få med mannen enda. Vi kommer gjerne med nestegang. Kanskje jeg får lurt han med da. Ha,ha:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. E tyckte faktiskt också det var kiva :) Inget lurande och tvång behövdes alls, haha. Men kom gärna med nästa gång. Det var så skönt.

      Radera