onsdag 10 december 2014

Lucka 10

 I dagens lucka gömmer sej egenstämplat julpaketpapper. För att pyssla pappret behöver du en champagnekork, skumplast, lim, färg och en bit enfärgat tråkigt paketpapper. Klipp ut en modell som du vill stämpla i skumplasten och limma fast på korken. Jag valde att göra en stämpel med stjärna. Skumplasten hittade jag på Tiger. 
 Doppa försiktigt stämpeln i färg. Det lönar sig att lite torka emot på ett annat papper innan du börjar stämpla på paketpappret. En färgdopp räckte för min del till cirka fem stjärnor innan jag behövde mer färg. Jag stämplade bara på måfå som jag tyckte det passade. Om man nu lagar hemlagat papper så kan det gärna få se lite rustikt och hemlagat ut tycker jag. Låt torka!
Sen är det bara att paketera in julklapparna med ditt fina papper!

2 kommentarer:

  1. Fint! Det här ska jag göra, sen när mina två pysselkompisar blir lite större :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Det är ju ett perfekt barnpyssel med lite större barn än Hubbe... :) Och fint och användbart resultat.

      Radera